Cílem odborného sociálního poradenství v poradně Centra sociální a ošetřovatelské pomoci Praha 15, p. o. je napomáhat lidem (se zdravotním postižením a seniorům) žijících v Městské části Praha 15 a okolí při řešení jejich nepříznivé sociální situace nebo osamělosti (společenské izolace), ve které se ocitli hlavně v důsledku svého zdravotního postižení nebo vyššího věku.
Poskytnutím informací a podporou se budeme snažit, aby lidé s postižením mohli vést život obdobný jako lidé v běžné společnosti.
Odborné sociální poradenství bude zaměřeno na potřeby jednotlivých okruhů u těchto cílových skupin, součástí poradenství bude sociální práce s klientem.
- senioři
- osoby se zdravotním postižením
- neformální pečovatelé
Cílovým skupinám bude poskytováno odborné sociální poradenství za účelem:
- zvýšení kvality jejich života, a to především skrze informovanost klientů o jejich právech a možnostech,
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
- zprostředkování navazujících služeb,
- sociálně terapeutické činnosti,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
– pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím.
- Poskytnutí informace, rady nebo podpory směřující k řešení nepříznivé sociální situace žadatele – osoby se zdravotním postižením
- Poskytnutí informace, rady nebo podpory členům rodiny osoby se zdravotním postižením
- Poskytnutí sociálního a sociálně právního poradenství
- Poskytnutí terénního odborného sociálního poradenství
- Poskytnutí informací a rad při získávání rehabilitačních a kompenzačních pomůcek, jejich zapůjčování, zácviku a servisu
- Poskytnutí informací a rad v oblasti vzdělávání, pracovního uplatnění, sociální rehabilitace a dalších oblastí souvisejících s problémy osob se zdravotním postižením
- Zhotovování různých písemností, pomoc při vyplňování žádostí, formulářů ad.
- Odkazování uživatelů na další návazné služby, odborná pracoviště ad.
- Zprostředkování kontaktů a jednání s úřady, institucemi, odbornými pracovišti, odborníky podle potřeb a přání uživatele
Klient se objedná předem buď telefonickou formou, nebo písemně na uvedeném kontaktu: Klient si se sociální pracovnicí domluví termín schůzky (datum a hodinu).
Provozní doba: ambulantní forma
Pondělí – čtvrtek : od 13 h- 15 h
Provozní doba: terénní forma
Pondělí – pátek : od 10h -12 h
Jaké jsou okruhy, které v naší poradně řešíme?
Okruh odborného sociálního poradenství:
Sociálně terapeutické činnosti
Poskytnutí informace, rady nebo podpory směřující k řešení nepříznivé sociální situace žadatele – osoby se zdravotním postižením
Poskytnutí informace, rady nebo podpory členům rodiny osoby se zdravotním postižením
Poskytnutí terénního odborného sociálního poradenství
Poskytnutí informací a rad v oblasti vzdělávání, pracovního uplatnění, sociální rehabilitace a dalších oblastí souvisejících s problémy osob se zdravotním postižením
Odkazování uživatelů na další návazné služby, odborná pracoviště ad.
Zprostředkování kontaktů a jednání s úřady, institucemi, odbornými pracovišti, odborníky podle potřeb a přání uživatele
Okruh odborného sociálního poradenství:
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Zprostředkování navazujících služeb
Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
Poskytnutí informací a rad v oblasti vzdělávání, pracovního uplatnění, sociální rehabilitace a dalších oblastí souvisejících s problémy osob se zdravotním postižením
Zhotovování různých písemností, pomoc při vyplňování žádostí, formulářů ad.
Okruh odborného sociálního poradenství:
Zvýšení kvality jejich života, a to především skrze informovanost klientů o jejich právech a možnostech
Poskytnutí sociálního a sociálně právního poradenství- dluhová problematika, sociální dávky, bydlení, rodina a mezilidské vztahy
Geronto-psycho-sociální poradna
řeší a zabývá se psychologickým a sociálním poradenstvím a specifickými etickými otázkami, které se váží nejen ke gerontologii, geriatrii a paliativní péči. Poradenství je zaměřené zejména na seniory, klienty domovů se zvláštním režimem, klienty sociálně ošetřovatelských jednotek, sociálně znevýhodněné osoby a na jejich blízké. Za pomoci individuálního přístupu se zabývá adaptací a podporou klientů a jejich blízkých na danou situaci, aktivizací, rozborem diagnóz, rozborem involučních změn a zmírňováním dopadu mezigeneračního rozdílu.
Objednání:
Mgr. et Mgr. Bc. Neli Jatel Zaworová
Tel: 770 111 462
Email: poradna@csop-praha15.cz
Konzultační hodiny:
Konzultační hodiny jsou možné pouze po předchozí domluvě na tel. 770 111 462.
Jak s klientem pracujeme?
1. vítání klienta
(pozdrav, první kontakt, navázání vztahu, neverbální komunikace – stisk ruky, doteky, zajištění příjemného prostředí a atmosféry – teplo, pohodlí, nabídka občerstvení atd., další postřehy)
2. aktivní naslouchání
(udržování očního kontaktu, zrcadlení, projevy empatie, vyjádření porozumění, další postřehy)
3. dotazy a návrhy řešení
(doplňující otázky, shrnutí, reflexe rozhovoru, otevřené x uzavřené otázky, další postřehy)
4. identifikace problému
(společně identifikované problémy, jasná definice problémů, hlavní a dílčí problémy, cíle, další postřehy)
5. zjišťování informací
(práce s právními přepisy a odbornou literaturou, práce s metodikami zařízení, konzultace s týmem a spolupracujícími organizacemi, hledání více
možností a variant řešení, další postřehy)
6. vysvětlování a předávání informací
(srozumitelná interpretace zjištěných informací, ujištění, že klient rozumí, použití schémat – nebo jiných např. vizuálních technik, další postřehy)
7. možnosti řešení
(nabídka více možností, hledání zdrojů v klientovi, společné hledání možností, pojmenování následků, důsledků, ujištění, že klient rozumí, další postřehy
Průměrná kapacita služby odborného sociálního poradenství je 4 klienti/den.
Respektujeme osobnost – protože každý jsme jedinečný
Respektujeme svobodnou vůli – protože každý si chce o sobě rozhodovat sám
Respektujeme důstojnost – protože ta dělá člověka člověkem
Respektujeme soukromí – protože víme, že „mlčeti zlato“
Respektujeme možnosti klienta – protože každý máme své možnosti, které chceme nebo můžeme využít
Respektujeme přání klienta – protože pro nikoho není přání tak silné, jako pro toho, kdo si ho přeje
Respektujeme změnu cíle klienta – protože život je změna